dukaninteskadamiglängre.blogg.se

Här väljer jag att bearbeta och avslöja vad som hände mig när jag växte upp. Namn är självklart fiktiva.

What to expect when expecting?

Publicerad 2013-08-24 02:43:30 i Allmänt,

Jag såg precis på filmen "What to expect when expecting" och den filmen får mig att vilja gråta lite samtidigt som jag tyckte att den var rolig. Det är bland annat en kvinna i den som inte kan få barn i den, och några andra som får det, och även en som får missfall.
 
Jag misstänker att jag inte kan få barn tack vare det han gjorde mot mig. Jag har inte fått mens på flera år och det kan inte vara naturligt. Jag slutade få den när jag var ca 18 år gammal och även om jag flydde från honom redan vid 14årsåldern så tror jag att det är relaterat. Någon gång kommer jag gå till en gynekolog och undersöka hur det ligger till, men just nu tycker jag inte att det är aktuellt.
 
Vill jag ens ha barn? Både ja och nej. Jag skulle vilja ha barn ibland, men jag vill inte ha barn för jag vill inte ge mig själv möjligheten att göra illa detta barn på det sättet som min mor gjorde mot mig. Jag litar inte på mig själv på det sättet för jag hade aldrig trott att min mor skulle kunna göra så mot mig. Jag hade tur, för min pappa är en underbar pappa för han tillgodosåg alltid mina behov, men vad händer om jag skaffar barn med en man i framtiden och denna mannen inte kan tillgodose barnets behov? Då vore det helt upp till mig att göra det och jag vet inte om jag skulle klara det ansvaret.  Det är tillräckligt för mig att ha mig själv att ta hand om så just nu får det räcka. Känner jag i framtiden att jag vill ha barn så får jag då undersöka vad jag har för chanser att kunna skaffa barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela