dukaninteskadamiglängre.blogg.se

Här väljer jag att bearbeta och avslöja vad som hände mig när jag växte upp. Namn är självklart fiktiva.

Perfekt fasad?

Publicerad 2013-12-02 00:03:17 i Allmänt,

Jag lärde mig tidigt vilket samhällets normer är och vilka som är särskilt viktiga att inte bryta mot. Det är nog dels därför som jag inte berättade om övergreppen för någon förutom min bästa vän

Utåt var vi den perfekta familjen, även efter skillsmässan. Inåt skulle jag inte ens kalla det en familj. Jag blev våldtagen varje dag, min bror är homosexuell och vågade inte berätta för någon även fast alla visste, min andra bror pratade inte med pappa och min syster och jag kom inte alls överens just då. Vi var en katastrof egentligen.

Vi var väldigt duktiga på att hålla upp en fin fasad. Den raserades tack vare mig för att jag inte ville bli ihjälslagen vid ett av övergreppen. När jag valde att flytta till pappa så förstod utomstående att det fanns en speciell orsak till det. Det var alltså mitt fel att den fasaden raserades, det tycker i alla fall min mamma och mina tre syskon. Jag blev det svarta fåret även fast det jag gjorde bara var för att få överleva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela