dukaninteskadamiglängre.blogg.se

Här väljer jag att bearbeta och avslöja vad som hände mig när jag växte upp. Namn är självklart fiktiva.

Drömvärld?

Publicerad 2013-07-14 23:49:42 i Allmänt,

Ibland inser jag att mitt liv är rätt så bra. Det är nästan enbart när jag kommer tillbaka till min hemstad som jag behöver tackla en värld där jag behöver min drömvärld.

När jag bor och pluggar i södra Sverige så mår jag oftast rätt så bra. Då är jag knappt medveten om att jag har en bakgrund som jag inte ens vill låtsas om. Visst folk frågar om min mamma även på den nya platsen, men där kan jag välja att inte svara eller undvika frågan.

Fördelen med att bo någonstans där du inte känner någon är att de inte vet om din bakgrund. För min del är det väldigt skönt att slippa frågorna om min mamma, och får jag frågor så är det på ett annat sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela