dukaninteskadamiglängre.blogg.se

Här väljer jag att bearbeta och avslöja vad som hände mig när jag växte upp. Namn är självklart fiktiva.

Meningslöst

Publicerad 2013-07-27 22:17:24 i Allmänt,

Idag fick jag reda på att några ungdomar som är i min ålder eller lite äldre har misshandlat min farbror. Vi håller på att få reda på vilka det var, men det finns olika utsagor om vilka de skyldiga är. Min farbror är en fin människa och han har absolut inte förtjänat att bli misshandlad så hårt att han inte kan gå av fyra eller fem ungdomar. Han var här när jag vaknade imorse och jag lovar att det var ingen vacker syn eller lukt för den delen. 
 
Vad är man för slags människa när man gör en sådan sak? Nej förresten, man är inte en människa då, man är ett odjur. När man dessutom ger sig på fyra stycken mot en person. Hur fegt är inte det egentligen? Jag är lite extra upprörd för att det handlar om en familjemedlem, men det är aldrig rätt att ge sig på fyra stycken mot en person. Ibland tappar jag allt tron på omvärlden, om en kärleksfull familjefar ska behöva gå igenom en sådan här sak. Om jag vore honom skulle jag också vilja hämnas, men jag vet också att det inte skulle göra misshandeln ogjord.
 
Jag vet hur det är att bli misshandlad, men jag har aldrig upplevt hur det är att bli misshandlad av flera stycken samtidigt. Mitt i detta lidande så valde min farbror dessutom att vara givmild mot mig och ge mig ett bidrag till min nya tv som jag köpte idag, att han trots smärtan ens klarar av det gör att jag beundrar honom starkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela