dukaninteskadamiglängre.blogg.se

Här väljer jag att bearbeta och avslöja vad som hände mig när jag växte upp. Namn är självklart fiktiva.

Svag

Publicerad 2013-07-12 23:37:25 i Allmänt,

Ibland önskar jag att jag hade varit starkare och vågat berätta för folk vad han gjorde mot mig. Då hade kanske min familj inte varit sönder.

Nya personer som jag möter vill alltid veta om min bakgrund och när jag säger att jag inte har en mamma, men att hon inte är död så kollar de flesta på mig som om jag vore knäpp. Det finns ingenting naturligt i att inte prata med sin mamma om hon fortfarande är i livet.

Det finns inte heller något naturligt i det som jag blev utsatt för, men jag vill inte att folk ska se mig som ett offer. Jag var tvungen att bli vuxen tidigt och ett tag var livet förjävligt rent ut sagt, men jag tog mig igenom det och nuförtiden lever jag ett liv som är åtminstone hanterbart. Jag har lägenhet, jag pluggar på universitet och jag mår mycket bättre nu, men det tog sin tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela