dukaninteskadamiglängre.blogg.se

Här väljer jag att bearbeta och avslöja vad som hände mig när jag växte upp. Namn är självklart fiktiva.

Mors dag

Publicerad 2013-05-14 11:50:07 i Allmänt,

Jag har börjat se rubriker om mors dag och det gör mig bara arg. Ibland funderar jag på vad jag gjort som fått livet att bli såhär, men samtidigt är jag glad över det jag har. Det är en tvådelad känsla för jag menar även om jag mår psykiskt dåligt och det känns som att jag kommer behöva göra det hela mitt liv så vet jag också att jag kunde ha det värre. Jag vet också att det finns personer som har det värre än mig
 
Betyder det att jag inte har rätt att vara arg på livet och framför allt min mor för att jag blivit utsatt för en sådan här sak? Personligen tycker jag att alla har rätt att vara arg på livet om någonting fel gjorts mot dem, oavsett hur litet eller stort det är. Därför kan inte jag säga att en som inte har någpnting alls har mer rätt att vara arg på den livet än den som bara har det lite svårt.
 
Det är olika hur olika människor tacklar olika saker därför tycker jag att man aldrig kan säga till någon att just det som hänt har du inte rätt att vara arg på livet för. Även om du tycker att det är en småsak så kanske inte personen gör det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela