dukaninteskadamiglängre.blogg.se

Här väljer jag att bearbeta och avslöja vad som hände mig när jag växte upp. Namn är självklart fiktiva.

Rasande

Publicerad 2013-05-19 00:28:21 i

Jag har många gånger funderat på Sveriges straffsystem. När min styvfar dömdes för våldtäkt mot sin före detta styvdotter fick han ett års fängelse och 100' i skadestånd. Det är bara så fel, jag tycker inte att han borde fått komma ut alls egentligen.

Enligt mig finns det bara ett brott som är värre än hans och det är att ta någon annans liv(mord eller dråp). För mord kan man få livstid(25 år), men det finns många brott som man kan få mer än ett år. Jag tror att om han hade fått en längre dom så hade min mamma aldrig träffat honom.

Straffsystemet är bra sinnesjukt ibland. Flickan som han blev dömd för att ha sexuellt utnyttjat och misshandlat och jag själv har alltid minnen från det han gjorde, både psykiska och fysiska. Vi kan aldrig helt återhämta oss hur mycket vi än försöker. Jag känner mig inte som ett offer, men jag tycker inte att en pedofil någonsin ska få komma ut från fängelset igen.

Min styvfar bor dessutom ytterst nära en 1-6årsskola vilket bara är fel. Där har USA ett bra system. Om man har blivit dömd för pedofili står man för alltid kvar i ett system. Jag tror inte att man någonsin kan bättra sig från att vara en pedofil, när det gäller det finns det ingen andra chans i min värld.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela