dukaninteskadamiglängre.blogg.se

Här väljer jag att bearbeta och avslöja vad som hände mig när jag växte upp. Namn är självklart fiktiva.

Stark/Svag?

Publicerad 2013-05-15 21:00:00 i Allmänt,

Det beror på vilken dag det är hur stark jag känner mig. Framför allt beror det på hur mycket mardrömmar jag har haft på natten. Vissa nätter är jag helt utan mardrömmar medan andra vågar jag inte sova för att jag har så fruktansvärda mardrömmar. Det är alltid svårt att kunna slappna av om man inte vet om man kommer att få sova eller inte. 
 
Jag vet att jag kommer behöva terapi senare i livet, men just nu känner jag att jag inte vill stressa med det. Jag vill utbilda mig först och få det klart. Sedan kanske jag kan ta tag i traumat som jag har gått igenom, men just nu känner jag att jag inte kan det. Jag vet att jag också kommer behöva mycket terapi, inte bara lite så det kommer vara ett stort projekt att bearbeta det så därför känner jag att det får ske när jag har en stabil vardag, något som jag inte har ännu. Skulle jag söka terapi nu när jag inte är redo för det så skulle det bara bli kaos i min värld, så därför skjuter jag på det tills det är en möjlighet. Jag vill också kunna vara ärlig så därför måste jag troligtvis berätta för min närhet vad jag har gått igenom och först då kan jag börja bearbeta det med hjälp av terapi.  Jag har alltid trott på terapi, men aldrig trott att det varit för mig tills jag igenom det här. Då visste jag tidigt att jag skulle behöva gå i terapi och det var inget som skrämde mig allt för mycket.
 
Jag gick till kurator när jag flyttade från mamma till pappa för att skolan tyckte att det behövdes. Det hjälpte väl lite, men jag avslöjade aldrig för henne vad jag gått igenom och på sätt och vis ångrar jag det, men på sätt och vis vet jag att jag gjorde det som jag trodde var bäst just då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela