dukaninteskadamiglängre.blogg.se

Här väljer jag att bearbeta och avslöja vad som hände mig när jag växte upp. Namn är självklart fiktiva.

Värre och värre

Publicerad 2013-11-27 00:07:46 i Allmänt,

Min öronsjukdom blir värre och värre otroligt fort. För ett halvår sedan kunde jag jobba utan problem och innan dess studera utan några problem där heller. Nu är jag så pass dålig att jag är glad om jag kommer upp ur sängen.

Jag har dagar då jag är så pass yr att jag bokstavligen inte kan resa mig ur sängen. I början hade jag bara en sådan dag i månaden, nu har jag minst en sådan dag i veckan. Jag har många dagar som är halvdåliga också, jag är yr då, men klarar ändå att ta mig upp.

Universitetet är väldigt svårt för mig att klara av. Oftast är jag seg dagen efter ett anfall också, så även om jag orkar gå på föreläsningen då så orkar jag i regel inte så mycket mer den dagen. Det påverkar universitet mycket för jag orkar inte alls läsa lika mycket som jag gjorde innan.

Nu ska jag få en apparat som kallas Minette som ska försöka stabilisera sjukdomen. Jag får den i början av nästa vecka och jag ska ha den i 2-3 månader. Jag vet att det fortfarande finns alternativ kvar, men efter den börjar alternativen sina. Det finns också en operation som man kan genomgå om alla andra alternativ är uttömda. Den innebär att läkaren förstör min balansnerv som sitter i innerörat. Återhämtningen är jobbig för då måste man träna upp balansen igen. Jag vill verkligen inte behöva genomgå den operationen därför hoppas jag verkligen att Minette apparaten kommer fungera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela