dukaninteskadamiglängre.blogg.se

Här väljer jag att bearbeta och avslöja vad som hände mig när jag växte upp. Namn är självklart fiktiva.

När allt bara känns bra

Publicerad 2013-10-03 19:57:51 i Allmänt,

Det var väldigt länge sedan som jag mådde såhär pass bra. Jag har inte varit sjuk sedan juni och det är extremt länge för mig eftersom jag har en förmåga av att vara sjuk jämt och min öronsjukdom känns dessutom stabilare än någonsin även om jag får episoder då jag är riktigt dålig.

Jag har dessutom kommit igång ordentligt med träningen och det känns som om jag fått bättre kondition även om det förstås kan vara en inbillning. Det har nu gått cirka tre veckor och jag vet inte ol en förändring kan ske så fort.

Dock så skäms jag över att må såhär bra eftersom jag vet att pappa genomgår en skilsmässa. Det känns sjukt att det är jag som mår bra för en gångs skull och att han går igenom något sådant, men det gör att jag känner att det är fel av mig att visa att jag mår bra. Jag vet också att det finns så många i världen som inte mår bra alls och jag känner medlidande med dem, det gör jag verkligen, men jag har rätt att må bra trots att jag känner medlidande med dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela