dukaninteskadamiglängre.blogg.se

Här väljer jag att bearbeta och avslöja vad som hände mig när jag växte upp. Namn är självklart fiktiva.

När ens mamma har sönder sitt eget barn

Publicerad 2013-10-16 01:36:54 i Allmänt,

Jag brukar skämta med min pappa och mina syskon och säga att jag är adopterad. Det hade antagligen varit enklare, men så är inte fallet nu. Jag växte upp i en dysfunktionell familj där mina syskon tycker att pedofili är okej och jag och pappa inte tycker det.

Mamma, du hade sönder mig. I flera år så drömde jag mardrömmar om det han hade gjort mot mig och fortfarande idag är jag inte riktigt hel. Man kan aldrig bli riktigt hel från sådana övergrepp även om jag låtsats det i flera år. Jag beskyller min mamma för det eftersom hon borde stoppat det och inte blundat för vad som hände i hennes eget hem. Mina syskon förstod jag att de blundade för de var bara barn också, men det är en mammas uppgift att skydda sina barn.

Idag lider jag av tillitsproblem och svåra tvångstankar. Jag låter aldrig någon komma nära mig på ett personligt plan om jag inte är säker på det. Jag gör vissa tvångshandlingar flera gånger om dagen och ibland i en viss ordning. En sak jag gör innan jag går och lägger mig är att se till att dörren verkligen är riktigt låst. Ibland intalar jag mig själv att om jag låser ordentligt så kan han inte komma åt mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela