dukaninteskadamiglängre.blogg.se

Här väljer jag att bearbeta och avslöja vad som hände mig när jag växte upp. Namn är självklart fiktiva.

Planering

Publicerad 2013-10-22 01:06:00 i Allmänt,

För mig är det väldigt viktigt att planera i förväg. Om jag inte gör det får jag panik och blir mer och mer tvångsmässig. Folk förstår inte det, men jag känner mig trygg när jag planerar. Jag har väldigt svårt för att göra impulsiva saker.

Jag försöker skydda mig mot att oväntade saker ska hända även om det inte alltid fungerar. En del av mig inbillar mig att min styvbror dog för att jag inte följde planeringen. Jag och ett par kompisar skulle med en buss vid fyra, men en sak hände så vi tog den vid 5 istället.

Jag planerar så mycket för att det mättar mitt kontrollbehov. Redan nu planerar jag hur jag ska åka till min hemstad till jul och vad jag ska hinna med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela