dukaninteskadamiglängre.blogg.se

Här väljer jag att bearbeta och avslöja vad som hände mig när jag växte upp. Namn är självklart fiktiva.

Tvångssyndrom

Publicerad 2013-10-17 13:14:34 i Allmänt,

Mitt tvångssyndrom gick över styr inatt. Jag ställde mig och diskade mitt i natten vilket i sig är galet. Det lugnade mig så pass att jag somnade utan problem efteråt.

Ofta har jag känt att tvångshandlingarna aldrig haft någon vidare effekt på tvångstankarna. Jag har aldrig tidigare känt mig helt lugn efter en tvångshandling. Det gör mig glad på något sjukt vis, för jag vet att jag inte är förlorad i tvångstankarnas värld längre.

Jag har ett hopp om att slippa tvångstankarna och det gör mig ofattbart lugn. Jag tror att jag fick tvångssyndromet för att mitt psyke inte klarade av stressen. Att det inte är så illa längre tar jag som ett tecken på att mitt psyke är så pass återställt att det inte behöver skydda sig längre.

Sammantaget är jag lugnare för även om jag kan vara galen som tror att det börjat förbättras så mår jag bättre överlag. Jag har aldrig mått såhär bra psykiskt och inte heller fysiskt även om jag fortfarande har Meniérés sjukdom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela