dukaninteskadamiglängre.blogg.se

Här väljer jag att bearbeta och avslöja vad som hände mig när jag växte upp. Namn är självklart fiktiva.

Det kommer aldrig vara över

Publicerad 2013-09-02 01:49:30 i Allmänt,

Ibland önskar jag att jag hade haft en annan uppväxt än vad jag hade. Som det är nu så är jag jämt orolig över för att försäga mig om vad han gjorde varje gång jag bråkar med någon av mina syskon, särskilt min äldsta bror som verkligen går mig på nerverna.

Jag var stark trots att jag egentligen borde vara död, för flera gånger har han slagit mig så hårt att jag inte kunnat gå på en vecka. Folk tror att jag utvecklade en allergi i 6an, men sanningen var att han hade slagit sönder mina tarmar så det var därför jag låtsades att jag hade mjölkallergi och att den förstörde min mage. Alla mina åkommor har kommit från misshandeln eller hittats på för att täcka misshandeln.

Jag har spenderat väldigt mycket tid i att täcka upp för honom. Jag har låtsas att det inte fanns någon misshandel och ibland fungerade det, men ibland såg vissa igenom det. Min kompis såg igenom det i åttan och frågade ut mig om det, och jag valde att berätta sanningen för honom.

Hur mycket kan man egentligen täcka upp för någon som skadat en så mycket? Jag gjorde det för mina syskon, men de borde ha älskat mig nog mycket och sett vad som pågick hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela