dukaninteskadamiglängre.blogg.se

Här väljer jag att bearbeta och avslöja vad som hände mig när jag växte upp. Namn är självklart fiktiva.

Fri

Publicerad 2013-09-07 22:13:26 i Allmänt,

På sätt och vis är jag verkligen lycklig nu för jag är fri, från hans extrema kontroll. Han kontrollerade allt jag gjorde. När jag var ung kontrollerade han allt från min vikt till vilka jag umgicks med.

Många tror att mina matproblem berodde på att pappa inte gav mig den mest näringsrikaste maten, men det berodde nog snarare att jag inte fick äta för min styvfar. När min mamma var med så kontrollerade han det diskret och blicken jag fick om jag åt mer än vad han ville gav mig verkligen rysningar. Han sa alltid: "Det är bara smala flickor som är vackra" och hans version på smal var inte normalsmal utan han fick mig oftast att banta tills jag svimmade.

Jag fick inte heller bestämma mina kompisar. En av dem jag hade gillade han inte så jag blev tvingad att sluta vara vän med henne, vilket är rent av sinnessjukt.

Idag är jag fri från hans klor och även om jag har diverse psykiska åkommor och en del mardrömmar så mår jag bra. Framför allt har jag friheten att bestämma över mitt eget liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela