dukaninteskadamiglängre.blogg.se

Här väljer jag att bearbeta och avslöja vad som hände mig när jag växte upp. Namn är självklart fiktiva.

Glad igen

Publicerad 2013-09-01 00:23:41 i Allmänt,

Jag vet att jag behöver åratal av terapi efter det som gjordes mot mig, men ibland låtsas jag att allt är bra och att jag inte behöver terapi. Det beror på att jag vet att jag behöver gräva i det förflutna för att ha en chans att bli hel igen, men bara tanken på att gräva i det förflutna gör ont i själen.

Därför är det enklare att låtsas att allting är perfekt, precis så som jag vill ha det. Låtsas man inte om saker så finns de inte längre, i alla fall inte för stunden. Är inte det allt som räknas egentligen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela