dukaninteskadamiglängre.blogg.se

Här väljer jag att bearbeta och avslöja vad som hände mig när jag växte upp. Namn är självklart fiktiva.

Kyrkan

Publicerad 2013-09-16 03:10:19 i Allmänt,

Idag var jag och röstade i kyrkovalet, enbart för att jag inte vill att Sverigedemokraterna ska få mer makt, både i kyrkovalet och i längden även det vanliga.

Före det var jag också i den vanliga kyrkan där jag spenderade ca två timmar tydligen. Vad gjorde jag under de två timmarna? Jag bad och så satt jag bara där och tänkte. Jag tände även ljus för honom. Mitt besök i kyrkan gjorde att jag kände mig så nära min bortgångna styvbror att jag för första gången kunde tänka mer på minnena med honom istället för saknaden. Jag mådde bra med tanken på att någon vakade över honom och det gjorde mig lugn.

Kyrkobesöket gjorde mig så lugn att jag knappt haft några tvångstankar idag medan jag igår hade så mycket att jag ritade liknande mönster på tre papper efter varandra, vilket upptog en hel del av gårdagen för att få det perfekt. Jag trodde aldrig att Kyrkobesöket skulle få mina tvångstankar att lugna ner sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela