dukaninteskadamiglängre.blogg.se

Här väljer jag att bearbeta och avslöja vad som hände mig när jag växte upp. Namn är självklart fiktiva.

Syskon

Publicerad 2013-09-16 10:21:21 i Allmänt,

Det är lite roligt och underbart egentligen att två av mina syskon bor i Sveriges huvudstad(Stockholm för de som inte vet det) och jag och min äldsta bror bor här i södra delen av landet.Det innebär att jag och min äldsta bror kan åka och hälsa på våra två syskon samtidigt, vilket för mig är väldigt otroligt egentligen för jag hade alltid trott att det var jag och min syster som skulle bo nära varandra, inte jag och min bror, men jag trivs ändå med läget som det här.
 
Ibland har jag inte haft världens bästa relation till mina syskon och det beskyller jag fortfarande min biologiska mamma för. Det beror på att om vi bråkar så bråkar vi i regel om henne, och även när det inte är början på bråket så brukar det i regel sluta med att vi bråkar om henne på ett eller annat vänster. Hon kommer alltid in i våra bråk på något sätt, särskilt mina och mina äldsta brors. Hon har på sätt och vis förstört den naturliga relation som jag en gång i tiden hade med mina syskon och vilken jag aldrig kommer få tillbaka fullt ut.
 
Min syster och jag pratar aldrig om den delen även om vi egentligen borde ha gjort, men det gör att relationen mellan oss fortfarande är lite konstig och jag tror att det kommer att ta lång tid att åtgärda det, men så länge vi inte pratar om det kommer vi i regel överens. Syrran och jag har överrenskommelsen att vi inte pratar om det för att främja våran relation. Min äldsta bror och jag har samma överenskommelse, men vi håller den i regel inte överhuvudtaget utan när vi bråkar så kommer det i regel upp direkt. Min yngsta bror och jag pratar inte om det alls, eftersom för oss är det inte viktigt på samma sätt och därför påverkar det inte våran relation alls. Så detta har påverkat mig och mina syskon mycket, men vi försöker att låtsas som att det inte gör det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela