dukaninteskadamiglängre.blogg.se

Här väljer jag att bearbeta och avslöja vad som hände mig när jag växte upp. Namn är självklart fiktiva.

... ta dig, mamma

Publicerad 2013-09-09 06:40:00 i Allmänt,

Jag hatar verkligen att du förstört ordet mamma för mig. Det pratas mycket om att man ska hedra sin mamma och det gör mig arg, men det är egentligen inte samhällets fel utan det är min så kallades mammas fel för det hon gjorde mot mig. Varje gång jag ser att någon tycker att man ska hedra sin mamma blir jag bara arg.
 
Jag vill hedra min pappa och mina syskon utan problem, men min biologiska mamma vill jag bara att hon försvinner och jag bryr mig ärligt talat inte om hur längre. Jag skulle aldrig själv skada någon, men jag skulle inte bli ledsen om hon försvann heller. Jag vill verkligen inte ha med henne att göra längre för det gör ont i mig varje gång jag hör hennes namn eller ens ordet mamma.
 
Det enda jag egentligen har att tacka min mamma för var att hon födde mig. I övrigt så har hon bara gett mig ett rent helvete. Hon låtsades bry sig om mig inför mina syskon och sin äckliga pojkvän, men jag visste alltid att hon aldrig brydde sig på riktigt. Hon och hennes äckliga pojkvän har så många gånger fått mig att hata mig själv och det sitter fortfarande i efter vad de gjorde mot mig, men de förtjänar inte att få mig att må dåligt.
 
Min superdåliga mamma får mig att verkligen uppskatta min pappa för han gjorde verkligen allting för att jag skulle må bra. Han kämpade in i det sista för mig när jag var ung och hade diverse problem. Han visste att jag mådde dåligt när jag precis flyttat ifrån min biologiska mamma så han gjorde så mycket för att få mig att må bättre, vad det än krävdes av honom.  Han försökte verkligen se till att jag fick min kanin också, och även om han inte lyckades så uppskattar jag verkligen hur mycket han försökte.Även nu när jag är vuxen(åldersmässigt alltså, vuxen har jag varit sedan jag var 14 ungefär) så är han alltid där för mig om jag behöver några råd. Han lyssnar alltid, hur mycket annat han än har att göra. Han är verkligen en bra pappa även om vi inte alltid kommer 100 % överens. Jag är lyckligt lottad på det sättet, för min pappa har alltid varit som både en pappa och en mamma åt mig samtidigt och alltid försökt lösa allting. Jag älskar dig pappa, vad som än händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela