dukaninteskadamiglängre.blogg.se

Här väljer jag att bearbeta och avslöja vad som hände mig när jag växte upp. Namn är självklart fiktiva.

Växa upp i förtid

Publicerad 2013-09-01 17:02:51 i Allmänt,

Jag har alltid varit tvungen att växa upp i förtid och det har alltid gjort att jag uppfattats som äldre än vad jag är. Min pappa försökte ta hand om mig så gott han kunde när jag var yngre, men på vissa områden hade jag bara mig själv. Pappa såg alltid till att jag hade allt jag behöver, men en tonårig tjej behöver ändå en mamma.

Jag hatar min mamma, dels för att hon tog ifrån mig mina tonår och dels för vad hon lät hända mig. Jag är mogen för min ålder, men hade hon ens försökt ta hand om mig så hade jag kanske inte behövt bli vuxen så tidigt. Jag hade behövt mina tonår, men det fick jag aldrig så det är mycket saker jag fått lista ut själv.

Det är en sak som jag särskilt kommer ihåg. Det var när jag skulle skaffa p-piller, det fick min pappa följa med och göra. Jag vet ärligt talat inte om han eller jag tyckte att det var jobbigast. Det var helt enkelt en ytterst pinsam händelse i mitt liv. Idag önskar jag nästan att jag hade gjort det själv så hade jag sluppit pinsamheten, men samtidigt förde faktumet att det var så pinsamt oss närmare varandra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela