dukaninteskadamiglängre.blogg.se

Här väljer jag att bearbeta och avslöja vad som hände mig när jag växte upp. Namn är självklart fiktiva.

Knuta/tumör?

Publicerad 2014-04-13 23:59:48 i Allmänt,

Var hos neurologen och hon sa en av de värsta sakerna som hon hade kunnat säga till mig. Tydligen så är det så att jag har en knuta i hypofysen, alltså en tumör. När hon sa att jag hade en knuta i hypofysen(ansvarig för att producera hormoner) stannade min värld upp helt, för sekunden innan hon sa att den är godartad kändes som en evighet. Min farmor dog av cancer så jag är livrädd för att få det.

Just nu känns det som om ingenting annat betyder, min värld har bokstavligen stannat upp och jag får mer och mer panik. Även om den är godartad så vet jag väldigt lite vad det här kommer innebära. Jag känner ju redan att jag har svårt att klara av universitet. Hur kommer det bli med ännu en behandling? Hur behandlingen nu är för en sådan sak, jag misstänker att det är minst starka läkemedel. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela