dukaninteskadamiglängre.blogg.se

Här väljer jag att bearbeta och avslöja vad som hände mig när jag växte upp. Namn är självklart fiktiva.

Varför tiga?

Publicerad 2014-02-04 01:49:07 i Allmänt,

Jag har börjat fundera på varför jag aldrig berättade för min omgivning av vad min styvfar utsatte mig för. Det var aldrig för att skydda pedofilen eller ens min biologiska mamma. Varför skulle jag? Jag hatar dem båda två, särskilt min biologiska mamma för det var hon som valde att låta honom flytta in trots att hon visste om hans dom för pedofili.

Jag har alltid intalat mig att jag skyddade mina syskon och även pappa från sanningen. Min yngsta bror behövde det och lite mina andra syskon också, men inte pappa. Pappa har frågat mig om han gjort något mot mig och varje gång har jag ljugit för honom. Jag ångrar det starkt för pappa har alltid tagit hand om mig så han förtjänar sanningen.

Den stora sanningen är troligtvis att jag ville skydda mig själv. Jag ville inte hantera det så jag låtsades att det inte fanns. Jag blev dock ofta påmind så det var inte så smart egentligen. Idag kan jag erkänna att han slog mig, men inte att han våldtog mig gång på gång. Jag hatar mig själv för att jag inte hade mod nog att avslöja sanningen och det kommer jag nog alltid göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela